Медиумска писменост

РОДИТЕЛИ

AddThis Social Bookmark Button

Јазик на убедувањето - втор дел


1963_Techniques_of_Persuasion_-_J.A.C.BrownВо вториот дел на „Јазик на убедувањето“ ви ги претставуваме техниките на убедување од средно ниво.

16. Големата лага. Се смета дека луѓето повеќе се сомневаат во малите лаги отколку во големите. Големата лага е повеќе од преувеличување, тоа е раскажување на измислената приказна во детали со голема самодоверба и на харизматичен начин. Да се препознае Големата лага потребно е да се размислува надвор од „рамките“ и да се поставуваат прашања кои другите не ги прашуваат. 

Повеќе...
 
AddThis Social Bookmark Button

Притисок на убавината

 

Погледнете го ова видео, кое беше дел од кампањата „Campaign for Real Beauty“ на „Dove“, а носи порака посветена првенствено на родителите - „Зборувајте со вашите деца пред тоа да го стори индустријата за убавина!“.

 

 
AddThis Social Bookmark Button

Јазик на убедувањето (прв дел)


PropagandaЦелта на најголемиот дел од медиумите е да ја убедат публиката да верува во нешто или да направи нешто. Холивудските филмови користат скапи специјлни ефекти да направат да веруваме дека она што го гледаме е реално. Сториите од вестите употребуваат најразлични техники да не уверат дека информацијата е вистинита.

Медиумските пораки кои најмногу се посветени на убедување на публиката можат да се најдат во рекламирањето, односите со јавност и поддржувањето на некого или нешто. Комерцијалното огласување се обидува да не убеди да купиме производ или услуга. Односите со јавност ни „продаваат“ позитивна слика за корпорација, влада или организација. Политичките групи или групите за поддршка (групи кои подржуваат одредено верување, гледна точка, политика или акција) не убедуваат да им дадеме поддршка, да гласаме за нив, со помош на реклами, говори, летоци и други средства. Овие техники на убедување ги нареуваме „јазик на убедувањето“. И тие не се нови – Аристотел пишувал за убедувачки техники пред повеќе од 2000 години.  Уште пред тоа време, па се до сега, техиките на убедување се употребуваат постојано како од говорниците, писателите, така и од медиумите. 

Повеќе...
 
AddThis Social Bookmark Button

IT.com.mk - Водич за зачувување на приватноста на „Facebook“

 

vodic ITВо време кога популарноста на најголемата социјална мрежа, „Facebook“, кулминира, погласни стануваат и предупредувањата за заштита на приватноста, која многу од корисниците често ја занемаруваат, несвесни за последиците. Сите пофалби за оваа тема одат на адреса на порталот IT.com.mk, кој објави Водич за зачувување на приватноста на „Facebook“. Силно им препорачуваме на сите корисници на „Facebook“ да го преземат тука, и внимателно да го прочитаат.
 
AddThis Social Bookmark Button

Поимовник на медиумската писменост

 

Секој специјализиран дискурс има свој посебен јазик, па така е и со дискурсот на медиумската писменост. Многу од поимите кои се наведени тука често имаат мошне пошироко значење од она кое ќе ви го претставиме. Ова е само обид да се дефинира значењето на поимите во областа на медиумската писменост.

Агенда/поставување на агенда: Процес со кој медиумите се обидуваат да влијаат на луѓето околу тоа што и за што да зборуваат и размислуваат.

Брендирање: Процес со кој добрата на пазарот стануваат препознатливи повеќе поради имиџот отколку поради конкретен квалитет. 

Повеќе...
 
AddThis Social Bookmark Button

Деконструкција на медиумските пораки

 

Сите медиумски пораки – ТВ програмите, весниците, филмовите, рекламита и слично – се создадени или конструирани од луѓе. Една од најважните вештини во медиумската писменост е способноста за деконструкција на медиумските пораки – темелно испитување и расчленување на медиумските пораки со цел да се разбере како тие навистина функционираат.

Повеќе...
 
Страница 1 од 2

МИМIDSCSEJCФинансирано од:Министерство за образование и наукаВисока школа за новинарство и за односи со јавностаБиро за развој на образованието