Медиумска писменост

ПРОФЕСОРИ

AddThis Social Bookmark Button

Прирачник за наставници за изучување на медиумската писменост во наставата по мајчин јазик

Излезе од печат Прирачникот за наставници, изработен во склоп на проектот за Унапредување на медиумската писменост во образованието во Република Македонија.

priracnik

Сите заинтересирани Прирачникот можат да го симнат на овој линк.

 
AddThis Social Bookmark Button

Совети за интегрирање на социјалните медиуми во наставата

 

social-sketch-brown-bag1Популарноста на социјалните мрежи меѓу учениците повеќе не е новост, туку секојдневие. И покрај ова, најголемиот дел од училиштата односот со социјалните медиуми го сведуваат на забрана за употреба на истите за време на училишниот престој. Причината за тоа е имиџот што социјалните медиуми го имаат како „одвлекувачи на внимание“, но и недоволното познавање на новите комуникациски технологии од страна на наставниците. Сепак, факт е дека социјалните медиуми се тука, и ќе останат уште долго, по се изгледа, и со ограничувања или без, учениците ќе продолжат да ги користат во секоја можна прилика.

Опишаниот контекст ги наведе луѓето од порталот „Mashable“ да објават статија со неколку совети за наставниците, кои би им помогнале да ги вклопат социјалните мрежи во наставата како корисна дидактичка алатка. Еве ги тие совети. 

Повеќе...
 
AddThis Social Bookmark Button

Јазик на убедувањето - втор дел


1963_Techniques_of_Persuasion_-_J.A.C.BrownВо вториот дел на „Јазик на убедувањето“ ви ги претставуваме техниките на убедување од средно ниво.

16. Големата лага. Се смета дека луѓето повеќе се сомневаат во малите лаги отколку во големите. Големата лага е повеќе од преувеличување, тоа е раскажување на измислената приказна во детали со голема самодоверба и на харизматичен начин. Да се препознае Големата лага потребно е да се размислува надвор од „рамките“ и да се поставуваат прашања кои другите не ги прашуваат. 

Повеќе...
 
AddThis Social Bookmark Button

Јазик на убедувањето (прв дел)


PropagandaЦелта на најголемиот дел од медиумите е да ја убедат публиката да верува во нешто или да направи нешто. Холивудските филмови користат скапи специјлни ефекти да направат да веруваме дека она што го гледаме е реално. Сториите од вестите употребуваат најразлични техники да не уверат дека информацијата е вистинита.

Медиумските пораки кои најмногу се посветени на убедување на публиката можат да се најдат во рекламирањето, односите со јавност и поддржувањето на некого или нешто. Комерцијалното огласување се обидува да не убеди да купиме производ или услуга. Односите со јавност ни „продаваат“ позитивна слика за корпорација, влада или организација. Политичките групи или групите за поддршка (групи кои подржуваат одредено верување, гледна точка, политика или акција) не убедуваат да им дадеме поддршка, да гласаме за нив, со помош на реклами, говори, летоци и други средства. Овие техники на убедување ги нареуваме „јазик на убедувањето“. И тие не се нови – Аристотел пишувал за убедувачки техники пред повеќе од 2000 години.  Уште пред тоа време, па се до сега, техиките на убедување се употребуваат постојано како од говорниците, писателите, така и од медиумите. 

Повеќе...
 
AddThis Social Bookmark Button

IT.com.mk - Водич за зачувување на приватноста на „Facebook“

 

vodic ITВо време кога популарноста на најголемата социјална мрежа, „Facebook“, кулминира, погласни стануваат и предупредувањата за заштита на приватноста, која многу од корисниците често ја занемаруваат, несвесни за последиците. Сите пофалби за оваа тема одат на адреса на порталот IT.com.mk, кој објави Водич за зачувување на приватноста на „Facebook“. Силно им препорачуваме на сите корисници на Facebook да го преземат тука, и внимателно да го прочитаат.
 
AddThis Social Bookmark Button

Поимовник на медиумската писменост

 

Секој специјализиран дискурс има свој посебен јазик, па така е и со дискурсот на медиумската писменост. Многу од поимите кои се наведени тука често имаат мошне пошироко значење од она кое ќе ви го претставиме. Ова е само обид да се дефинира значењето на поимите во областа на медиумската писменост.

Агенда/поставување на агенда: Процес со кој медиумите се обидуваат да влијаат на луѓето околу тоа што и за што да зборуваат и размислуваат.

Брендирање: Процес со кој добрата на пазарот стануваат препознатливи повеќе поради имиџот отколку поради конкретен квалитет. 

Повеќе...
 
Страница 1 од 2

МИМIDSCSEJCФинансирано од:Министерство за образование и наукаВисока школа за новинарство и за односи со јавностаБиро за развој на образованието